Rail 2012

Vandaag was het dan weer zover: Rail 2012! De dag begon helaas niet vlekkeloos: ik had geen cash op zak en bij de ingang bleek je niet te kunnen pinnen. Na mijn rijbewijs als onderpand te hebben gegeven kon ik, begeleid door een jonge vrijwilliger, pinnen bij het restaurant. Hoewel het daar erg druk was en er een lange rij stond, mocht ik toch voor. Waarvoor dank, hongerige mensen!

Een eerste blik de hal in leerde dat het een drukbezocht evenement is. Dat de stands in twee hallen wel erg op elkaar gepakt stonden vod ik zelf overigens wat minder prettig.

De blik op de eerste hal bij binnenkomst

Een van de eerste banen die me vervolgens opviel was die van de Vereniging Spoorgroep Zwitserland. Deze fraaie baan trok heel wat bekijks. Zulke banen geven mij altijd een vakantiegevoel. Het is een landelijke vereniging, die in verschillende landsdelen aan verschillende modulebanen werkt. Naast de banen maken ze ook video’s als ze op vakantie zijn, die dan weer verkocht worden.

Demodulebaan van Spoorgroep Zwitserland trekt heel wat bekijks.

Verder waren er dit keer heel wat LGB banen te bewonderen. Naast de baan van onze vrienden van de NZH Hobby Club waren er nog zeker drie, waar je soms ook zelf je stuurmanskunsten mocht tonen.

Een van de LGB banen, deze had veel Nederlandse treinen

De vriendjes van Thomas hielden vaak een race

Wat ik verder erg mooi vond was het station van Amsterdam in de jaren zestig. Enige frustratie kwam bovendrijven toen ook daar werd omgeroepen dat de trein naar Haarlem vertraging had. Dat heb ik al veel, veel te vaak moeten aanhoren toen ik in Amsterdam studeerde! De mensen in de jaren zestig leken het in miniatuur althans niet zo heel erg te vinden..

Station Amsterdam Centraal

Sja, wat verder nog. Graffitti op een TT-trein, de paaseitrein van modelspoorgroep “De Nieuwe Waterweg” en Londen in miniatuur. Hieronder vind je nog enkele foto’s. De rest komt op Flickr en Facebook.

De nieuwe en oude Sprinter naast elkaar

Londen in N

De paashaas, maar dan anders

Graffitti, zelfs vrachtvervoerders in TT ontkomen er niet aan!

De nieuwe spotgoedkope battarijtrein van Marklin

One thought on “Rail 2012

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *